قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه


5
(2)

قرارداد پشتیبانی شبکه

چرا قصد داریم نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه وانیاتک را در دسترس مدیران شرکتها و سازمانها قراردهیم ، دلیل آن کاملا مشخص است ، اولا مشخص بودن وظایف و تعهدات هردو طرف کاملا الزامی ست در ثانی هر فعالیتی که در شرکت وانیاتک انجام میشود تماما وجه قانونی داشته و هر دو طرف قرارداد میبایست به آن متعهد باشند .

قرارداد پشتیبانی شبکه چیست ؟

قرارداد پشتیبانی شبکه یک توافق دو طرفه میان شرکت ارائه دهنده خدمات  و شرکت دریافت کننده آن میباشد که به منظور ارائه خدمات نگهداری شبکه و پشتیبانی کامپیوتر ها و سرورها و سایر تجهیزات شبکه ، تهیه و تدوین شده است و هر آنچه چیزی که ممکن است در آینده ، نقطه ابهام باشد در همین ابتدا پیش بینی و سوء ابهام و اقدام مناسب در قرارداد پشتیبانی شبکه گنجانده شده است .

در نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه ما تمام جنبه های خدمات رسانی در نظرگرفته شده است و منافع مشتری بیشترین اولویت را داراست ، درواقع قرارداد پشتیبانی شبکه بیشتر بر مبنای مشتری مداری تعریف شده است.

قرارداد پشتیبانی شبکه-نکات

نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

بسمه‌تعالی

قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

این قرارداد مابین شرکت خدمات شبکه وانیاتک  به آدرس ————————–  و شماره ثبت —————— و شناسه ملی ———————– و شماره تماس  ———————–  که منبعد پیمانکار نامیده می شود و شرکت محترم ………………… به شناسه ملی ………………….. و شماره ثبت …………… به نشانی ………….. که زین پس در این قرارداد کارفرما نامیده می شود.

 ماده اول – موضوع قرارداد : پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

موضوع این قرارداد عبارتست از نگهداری و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری کارفرما توسط پیمانکار.

موضوع قرارداد موارد زیر را شامل میشود :

  1. پشتیبانی شبکه حضوری و غیرحضوری (تلفنی) براساس میزان درخواست کارفرما
  2. پشتیبانی و نگهداری سرور ها
  3. پشتیبانی و نگهداری تجهیزات ارتباطی مثل سوییچ ، روتر ، مودم ، اکسس پوینت و …
  4. پشتیبانی زیرساختهای نرم افزاری و سرویسهای شبکه مثل  نرم افزارهای مالی ، اتوماسیون  و …
  5. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترها
  6. ارائه مشاوره شبکه رایگان به منظور افزایش کیفیت بهره برداری کارفرما از شبکه و نرم افزارها
  7. ارائه راهکارهای امنیتی و تامین امنیت شبکه

ماده دوم – مدت زمان قرارداد پشتیبانی شبکه

ارزش این قرارداد از تاریخ — / — / — الی — / — / — به مدت ———— می باشد و معتبر و لازم الاجراست .(حداقل باید شش ماه باشد )

– در صورتی که یک ماه پیش از خاتمه مدت قرارداد ، هیچ یک از طرفین اقدامی بابت فسخ قرارداد نکنند و عدم تمدید قرارداد را به صورت مکتوب به دیگری اعلام نکند ، مدت این قرارداد پس از خاتمه ، به مدت یکسال دیگر تمدید خواهد شد و تا پایان سال بعد معتبر خواهد بود .

ماده سوم – تعهدات پیمانکار

-پیمانکار متعهد می گردد – درطول هر ماه از شروع قرارداد به تعداد — به صورت حضور فیزیکی جهت بازدید و نگهداری شبکه در سایت کارفرما حضور یابد.

-پیمانکار متعهد می گردد در مواقع بروز مشکل خارج از بازدید حضوری ، به صورت ریموت یا تلفنی اقدام به رفع ایراد نماید و در صورت عدم رفع مشکل در سریعترین زمان ممکن به صورت حضوری به محل کارفرما مراجعه و مشکل را برطرف نماید .

-پیمانکار هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارات ناشی از بلایای طبیعی مثل سیل وزلزله نخواهد داشت .

-بند محرمانگی : پیمانکار خود را ملزم به حفظ اسرار شرکت کارفرما و اطلاعات آن میداند و حفظ محرمانگی اطلاعات کارفرما برعهده مجری میباشد و در سوء استفاده از اسرار کارفرما قابل پیگیری قضایی می باشد.

-پیمانکار متعهد خواهد بود خدمات تلفنی  برای مشاوره و رفع اشکال کاربران را به صورت نامحدود ارائه دهد.

-پشتیبانی ماشن های اداری ، سیستم سانترال ، سیستم تلفنی ویپ و دوربین مداربسته جزء تعهدات پیمانکار نبوده و در صورت نیاز کارفرما طی یک اعلام هزینه و قرارداد مجزا یا اضافه کردن بند متمم ، پشتیبانی موارد فوق قابل انجام میباشد .

ماده چهارم – تعهدات كارفرما

-کارفرما موظف به آماده کردن یک سیستم کامپیوتری برای کارشناسان اعزام شده از طرف پیمانکار، بمنظور انجام خدمات پشتیبانی شبکه میباشد.

– کارفرما متعهد میشود یک نفررا به عنوان نماینده تام الاختیار به پیمانکارمعرفی کرده تا برای تسهیل در امور خدمات شبکه ، پل ارتباطی بین کارفرما و پیمانکار باشد .

-کارفرما متعهد می گردد تمام اطلاعات کاربری مربوط به مدیر شبکه جهت بهره برداری از سرویس ها ، نرم افزارها و دسترسی های شبکه را به صورت مکتوب تحویل پیمانکار داده و مسئولیت این اطلاعات من بعد از این برعهده پیمانکار میباشد.  

-کارفرما متعهد می شود  در امور مربوط به قرار داد و در حیطه وظایف پیمانکار هیچ دخالتی از سوی آن مجموعه صورت نگیرد در غیر اینصورت مسئولیت و عواقب آن برعهده کارفرما خواهد بود .

ماده پنجم– محل ارائه خدمات ذکر شده پشتیبانی شبکه در قرارداد

این تعهدنامه بر اساس توافق انجام شده برای پشتیبانی شبکه دفتر مرکزی ذکر شده در مشخصات قرارداد میباشد و در صورت وجود شعبات ، کارخانه ، مراکز و نمایندگی ها در قسمت زیر ذکر میشود .

آدرس  : ——————————————————————- تلفن —————– عنوان —————

آدرس  : ——————————————————————- تلفن —————– عنوان —————
آدرس  : ——————————————————————- تلفن —————– عنوان —————

آدرس  : ——————————————————————- تلفن —————– عنوان —————

 ماده ششم – ساير تعهدات قرارداد پشتیبانی شبکه

-در صورت درخواست كارفرما بمنظور راه اندازی شبکه و پشتیبانی خدمات خارج از قرارداد بر اساس ، یک پیش فاکتور مجزا خدمات ارائه خواهد شد.

-ساعات کاری از روز شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 الی 17 به صورت حضوری و غیر حضوری خواهد بود و خارج از این ساعات به صورت غیر حضوری خدمات ارائه خواهد شد .

-هزینه تعمیرات بر عهده کارفرما می باشد.

-هزینه ایاب و ذهاب جهت ارسال تجهیزات جهت نصب پیکره بندی و یا رفع مشکل و تعمیرات به شرکت و بلعکس بر عهده کارفرما میباشد.

 ماده هفتم –  مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه و نحوه پرداخت آن

حق الزحمه ماهیانه قرارداد براساس نوع و میزان خدمات پشتیبانی شبکه درخواستی کافرما و براساس مبلغ توافق شده با پیمانکار در قبال خدمات مندرج در این قرارداد، ماهیانه ——– ریال می باشد که در انتهای هر ماه توسط کارفرما به شماره حساب های مربوط به پیمانکار پرداخت می گردد. 

ماده هشتم –  نحوه پرداخت قرارداد 

پرداخت وجه قرارداد پشتیبانی شبکه ماهیانه و به صورت انتقال وجه به شماره حساب ——————- انجام میشود.

ماده نهم – شرايط فسخ قرارداد پشتیبانی شبکه

در صورت تصمیم فسخ قرارداد پشتیبانی شبکه از سوی هریک از طرفین ، باید با اعلام قبلی ، حداقل دوهفته زودتر و به صورت کتبی اعلام گردد و ضررو زیان طرف مقابل پرداخت شود .

 ماده دهم– امضا همکاری

اين قرارداد در ده ماده ، دارای اعتبار و در دو نسخه تنظیم و مبادله شده که هر نسخه در حکم واحد بوده و مفاد آن برای طرفین لازم الاجرا است.

            امضاء کارفرما                                                                                   امضاء پیمانکار

پیوست های قرارداد پشتیبانی شبکه

برای قرارداد پشتیبانی شبکه الحاقیه و پیوست های مکمل قرارداد در نهایت پیوست میشود ، اینها مواردیست که در طول زمان با تکمیل خدمات و بررسی نیازهای مشتریان رفته رفته به قراداد اصلی اضافه شده اند .

یکی از ویژگی های خدمات پشتیبانی شبکه وانیاتک که در قرارداد پشتیبانی شبکه لحاظ شده است تضمین کیفیت مربوط به خدمات ارائه شده است که باید حتما به آن توجه کنید .

پیوست شماره یک

توافق نامه سطح خدمات SLA (Service  level  agreement )

1.Schadul Down time

تضمین کیفیت خدمات پشتیبانی شبکه و برقراری امکانات و سرویس های شبکه  با ضریب اطمینان بسیار زیاد می باشد ، که زمان های برنامه ریزی شده down time  جزو آن محاسبه نمیگردد.(تغییرات از پیش تعیین شده شبکه ای ، زیرساخت و … جزو schadule downtime در نظر گرفته میباشد)

2.کیفیت سرویس دهی

در صورت کاهش کیفیت خدمات ارائه شده بطوریکه بهره برداری از خدمات امکان پذیر نباشد یا قطعی آن زیاد بوده و شبکه را تحت تاثیر قرار بدهد و یا طی 24 ساعت بیش از2 بار قطعی یک ساعته اتفاق بیافتد ، به ازای هر قطعی جریمه  کسر 2 درصد مبلغ توافقنامه در ماه لحاظ خواهد شد.

3. موارد قهری

مشکلات مربوط به بستر زیرساخت شبکه کشوری یا استانی یا شبکه اینترانت / اینترنت کل کشور و فاکتورهای بیرونی خارج از حوزه کنترل شرکت وانیاتک ، اعم از کیفیت اینترنت ، و سایر موارد قهری که بر سطح عملکرد سرویس و کیفیت تاثیر بگذارد ، جزو موارد خارج از تعهد وانیاتک میباشد .

همچنین اگر تجهیزات شبکه ، سرور ها و … دچار تغییرات شوند ، بدون هماهنگی با شرکت وانیاتک جابجایی اتفاق بیفتد  و یا خاموش و روشن شوند ، و یا در اثر عدم نگهداری صحیح از حالت عملیاتی خارج شود جز موارد خارج از تعهد وانیاتک است .

4.زمان پاسخگویی

به منظور تضمین کیفیت ، دسترس پذیری خدمات و تداوم کسب و کار ، پشتیبانی شبکه لحظه ای در ساعات کاری به صورت آنلاین میباشد و زمان پاسخگویی و پیگیری از زمان شروع درخواست حداقل نیم ساعت و حداکثر 1 ساعت میباشد بصورت حضوری و ریموتی و تلفنی میباشد و پشتیبانی شبکه ، در خارج از ساعات کاری،  بصورت آفلاین  و تلفنی انجام میگردد.

5.تهدیدات سایبری

در صورت حملات سایبری و باج افزاری که امنیت اطلاعات در شبکه مورد تهدید واقع شود پیمانکار در صورتی که نتواند از داده ها و سرور ها محافظت کند و یا راهکار مناسبی به جهت مقابله با تهدیدها نداشته باشد به میزان خسارت وارد شده باید ضرر و زیان بپردازد .

ویژگی های قرارداد پشتیبانی شبکه وانیاتک 

شفافیت

.

مشتری مداری

.

تضمین کیفیت

.

هزینه خدمات

.

جهت مشاهده ی نمونه قرارداد به صفحه مقابل مراجعه بفرمایید: 

نمونه قرارداد

چقدر این مقاله برای شما مفید بود?

برای امتیاز دهی روی ستاره ها کلیک کنید .

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیاز 2

اولین نفری باشید که امتیاز می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *